Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image
  • Sunday, March 15, 2009
  • cinte???
    butekah mate kerana cinte...
    butekah hati juge kerana cinte???
    xjugak...sebab ada hati yg celik disebabkan cinte,,
    itu la cinte.. n ape yg kite phm ttg cinte..

    erpikir gak kkdg asal cinte memaenkn peranan yg penting dlm hidop ni..
    n ni r ape yg aku phm ttg cinte....
    cinte tu wujud apabila kite meletakkn sesuatu right in front of u.. n sorg manusia xmungkin cintakan satu2 bende aje.. kerana ati kita mmg cukup ruang nak letak byk2 cinte..
    so, apekebende yg harus dicintai itu???( chewahhh....).. kita tgk satu persatu ek...


    cinta kepada
    ALLAH...

    yup... itu cinta yg paling agung... sume org tau... kalo tnye sape2 pon, msti jwb tuhan yang satu adalah cinta yg palig agung...aku pon cmtu gak... p, secara praktikal nye??? tepok dada tnye iman....(amek ayat ustaz rahim emaresem gerik dlu....)... ada gak yg bile da rase terpinggir baru nak pergi ke padaNya...masa sonok, lupe.... itu la manusia, penuh ngn sifat2 yg menjengkelkan..

    ni pon ramai yg mengaku gak... hehhe... me tooo!! p, bile tgk balik kat mane cinte tu pon xtau.. ditinggalkannya sunnah n alQuran... bape byk yg diamalkan n bape byk dibaca... pelik kan???

    then cinte kat mak n ayah...

    sangat cinte n sayang kt dorg... ye la parent kan??? p,bile da idop sorg2 n jaoh dri dorg sbnrnye byk mende yg kita wat kalo dorg tau kompem sedeh... n bile da kering duit ke kna tinggal makwe@pakwe baru r teringt nak call ke ape ke... n kdg2 byk mende yg dorg nak jaoh dari pe yg kita nak.. sebab kita kan dak mude, nak melayari kehidupan sendirik kan... kkdg tu smpai bergadoh.. terpikir nyesal lak balik umah..p, try nak ingtkan dri sndri yg kita terhasil dari benih sorg ibu n bapa je... takde yg laen.. leteran tu aje la yg kite kna dgr, bkan org laen.. n lame mane sgt pon pon kita leh dgr leteran tu... satu masa bile dorg da xde leteran tu la akan kita rindui... kan??

    cintekan family...
    family teman kita bergadoh n maen sejak kecik... da besa pon ade lagi gadoh2... ye la, mane same perangai kan... p, bagi laki2 especialy tu la tggungjwb... kakak n adek2 tu sume tggjwb....

    member???
    mesti la.. dlu masa tak knal sape2 lagi mase dok sorg2 mende yg 1st cari member la... kalo wat bende baek o jahat pon ngn member gak.. kalo gado ngn awek pon cari member gak.. pinjam duet, kedit, ajak kuar outing,fly,maen bola,maen game sume ngn member.... i luv all my frens... hehehehe....

    awek@buah ati@mata air???
    haha.. ni jgn tpu la.. sume nak menyayangi n disayangi.. xde salah sebab tu kan fitrah kejadian kita.. cme kkdg2 cinta yg ni mlebehi drpd cinte2 kat ats ni.. tak ek??terpulang la.. bg aku, cmtu la.. realitinye tu yg byk kita nmpak... n tafsirannye lak berbeza ngn pe yg kita nmpak.. sebabnye?? kita susah nak salahkan pe yg kita syg@selalu wat.. most human being will do the same.. me also n im not deny it..p,how can i change it??? i dunno.. myb time will decide.. n may hidayah brings me the answer.. before the journey end its path..
    p/s:hasil nukilan ni xditujukan ke sape2.. sebaliknye dri sendiri yg terkena.. jus nak ingtkan dri sendiri... chowchinchow....

    1 komen sempoi!:

    lokman@keme said...

    chaie..
    chenta?
    eh aku nak ckap nih dat
    u r tagged~
    visit my blog ntok tgok pengetaggedan tuh.

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint