Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

terfikir dlm hujan..

  • Monday, November 9, 2009
  • Labels: , ,
  • exm da nk abes. 7 drpd 8 paper aku da lepaas..
    fuh.. siyesly, tiap2 sem sama je.. study last minute.
    bese la tuh.. nme pon student u. hahaha..
    oke la tu.
    off cite pasal exm yg wat pale otak sakit..
    sejak dua menjak ni
    ada satu perkara yg wat aku terpikir..

    kepuasan hati tu penting, tol x??.
    untuk menghadapi hari2 yg mendatang.. (wahh,skema lak ayat)
    wat mende yg kita mmg mahu buat.
    mmg kita nak wat.
    then, kita akan wat sepenuh hati.
    all out la omputeh ghoyak.
    slalunye mmg kita wat tapi untuk perkara bese2.
    p, dlm penentuan masa depan?
    aku xsgt.. sbb kdg2 byk sgt mende yg kita amek kira.
    then, kita takot nk amek risiko. takot org ckp.
    then, kita ikot pe yg org ckp dan bile kita wat,
    dull je rupenye. xcantek.
    kita xsedar yg sebenarnye kita xpuaskan ati sape2..
    org len xpe la. depa ada idop sendiri. p, kita hidup tanpa ada kepuasan peribadi.
    kdg2 kita lebih fikir kpd perkara yg bukan kita tentukan.
    nak kaye. tu rezeki tuhan.
    nk keje. rezeki tuhan gak.
    nak femes. tu org yg tgk.
    nak puaskan ati org len. then, org len yg akan puas ati.
    so,
    nk puas ati. tnya la diri sendiri.
    tu yg aku nmpak bile aku da masok kat ukm ni. bile tgk membe2 len, sonok lak.
    ape yg dorg wat skg mmg selari ngn ape yg aku nmpk dorg wat sejak 3 4 taun lepas.

    but, there's no big deal.
    aku cme terfikirkan je.
    stil bersyukur ng pe yg ada.
    life goes on. live life omputeh ckp.
    cme pe yg da berlaku bole jadikan pengajaran.
    sume org akan pergi ke arah masing2.
    tu aku percaya.
    dan masa je yg tentukan.








    3 komen sempoi!:

    si LauT Mati said...

    menjadi diri sendiri itulah yang terbaek....
    perbaiki dalam diri apa yang kurang....
    still bingung entry kali ni nak cite apa erk....
    mungkin sebab membaca ketika 4pagi.....
    jadi lambat sket nak paham......

    ::[si putihpurple]:: said...

    trase nk komen plak.

    entry ni buat aku terpkir sejenak..

    jom pkir same2..huhu~

    safri@chaie said...

    laot mati~lama2 nnt phm la kot.
    putehpurple~ mmg nk suh pikir pon.. hehe

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint