Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

aku lelaki sejati...

  • Thursday, January 7, 2010
  • Labels: , ,
  • perghh.. tajuk je da power, apatah isinye. haha.. okeh2.. entry ni just nak bagi satu penjelasan ttg seorg lelaki di mata sesiapa saje..

    lelaki yang sejati...

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran…

    Lelaki yang sejati bukanlah
    dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada disebalik itu…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari jumlah tanggungjawab yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi liku-liku kehidupan…

    Lelaki yang sejati bukanlah dilihat
    dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca…

    Sabar itu iman… Duit bukan kawan… Dunia hanya pinjaman… Mati tak berteman…

    ---> persoalannya? sejatikah lelaki yg anda anggap sejati dihadapan anda?
    ---> sejatikah awie setelah menyanyikan lagu sejati?

    renung2kan dan selamat beramal.

    5 komen sempoi!:

    Judiene said...

    aku lelaki sejati
    hehehee

    little izni said...

    ohh..cmtu rupenye nk tau sejatikah kalian~~
    uhuk3..

    Aus said...

    chaie..
    semue ciri-xiri tu ade pade aku yg manusie xdapat kesan lg..
    hahak..

    safri@chaie said...

    judiene~ haha.. sama r kite..

    izni~ cmtu la kalo nak tau. kalo susa2 tgk je aku.. pehh.. hahaha

    aus~ tinggal 3 org je laki2 sejati kat dunia skg ni aus.. sorg da tua, sorg ag da kawen.. sorg ag aku la.. keh3..

    little izni said...

    nape kalo tgk ko??nmpk ape?
    ciri2 laki sejati ke??
    ahahha...

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint