Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

perokok? korang memang power ah!!

  • Thursday, January 28, 2010
  • Labels: , , , ,

  • Okeh.. selama 3 hari penyelidikan yang memenatkan..

    Beberapa pencarian dapat ditemui hasilnye…

    Heheh.. apa yang peliknye kali ni pihak shoosshh.. telah Berjaya membuktikan hipotesisnye adalah benar iaitu..

    "sifat dan personaliti seorang perokok adalah berjiwa kental, berani, tetap pendirian, komited dan mempunyai semangat juang yang tinggi"(sila rujuk post lepas)

    Seterusnya dapat mematahkan stigma yang mengatakan hipotesis kami adalah salah..

    So, skang kita tengok hujah2 yang mengatakan mengapa perokok adalah seorang yang berjiwa kental, berani, tetap pendirian dan mempunyai semangat juang yang tinggi..

    à berjiwa kental..

    Hal ini dapat dijelaskan daripada pemerhatian rakan2 perokok di sekolah kampus aku.. even kitorang dalam fakulti kesihatan dan kerap kali dijelaskan dengan bahaya rokok dan kesan toksik hampir 4000 bahan kimia dalamnya, tetapi mereka (perokok) ini tetap berjiwa kental merokok dengan selamber papanya.. tu xtermasuk sindiran lecturer, fakta dari buku toxicology, iklan tv, kempen2 kerajaan dan len2.. pehh.. anda perokok? Anda memang berjiwa kental..

    àberani

    Ni pon cam hujah kat atas gak.. tahu kesan, tapi berani betul hisap lagi.. tu xtermasuk dengan fatwa2 yang baru keluar yang kata rokok haram.. korang bedal gak.. fuhh.. memang berani.. kalah nasi beriani xpon besi berani.. beran mati lah..

    àtetap pendirian.

    Haha.. udah la kena sindir.. pastu sempoi je buat degil..adapun mak ayah mane bagi isap okok.. ye lah, mane ada mak ayah nak anak dorang merokok kan? Tapi, kerana korang tetap pendirian maka korang tetap dengan tabiat korang neh.. salute sket.. memang tetap pendirian ah..

    àsemangat juang yang tinggi.

    Yang ini memang xbole nak dinafikan lah.. maklumlah dengan kandungan nikotin dan tar yang makin bertambah dalam badan korang.. kompem ah jangka hayat korang suda menurun.. pastu lak dengan perabis duet biasiswa o pinjaman lagi kan.. so, untuk kehidupan yang tak terjamin di masa depan, duet yang xpenah ckop masa belajar dan jangka hayat yang xlama lagi.. korang memang mempunyai semangat juang yang tinggi.. tabek spring sket.. toing3..


    okeh.. dats ol.. lu pkir la sendrik.. semekom!!

    4 komen sempoi!:

    Aus MeLankoLik said...

    ahahahaha..
    woi..
    jangan kutuk aku..
    hahaha..


    ANDA MUNGKIN MEMINATI :
    Cinta FullTime Atau PartTime

    Farah Najwa said...

    ntahla. aku studi oncology ttg kanser n most of the causes is bcoz smoking. truk gle kesan2 nya. buruk kot. takot gle tgk, cm ne smoker stil tegar nak merokok. suh dorg try blaja oncology.

    chaie safri said...

    aus~ amek ko.. waakaka..

    najwa~ nak pulak dorang study onkology.. aku pon xnak.. huahua..

    SD said...

    aku perasan ada something different ngan templae baru ni........IKLAN BARU

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint