Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

pesanan buat adik.. 2

  • Sunday, January 24, 2010
  • Tibe-tibe cam terasa nak tulis sesuatu buat adik2 ku yang ada kat asrama mahupon kat umah.. kepada akir, aina dan aida, harap korang baca r ek.. tak paksa untuk korang terima tapi cukkop sekadar reconsider pe yang abang nak tulis nih.. dan post ni mungkin keseinambungan dari post sebelum korang exam dlu..

    Kepada 3 orang adek ku,

    Kali ni abang berpesan lagi,

    Bukan nak nagi korang runsing,

    Atau sakit hati.

    Cume bila kita bersendiri..

    Cuba lah cari diri sendiri.

    Untuk aida- alam sekolah menengah bermaksud kamu da keluar daripada pengawasan mak ngn abah. Mungkin dorang maseh mengawasi kamu, tapi, diri kamu sendiri xmahu diawasi. Dan kawan-kawan kamu menjadi pengaruh paling besar kamu sekarang.. ingat pesan abang, cari kawan yang terbaek dari sekarang. Rosak kawan, rosaklah kamu. Andai ada kawan yang terbaek, jaga lah betul2 seperti kamu menjaga diri sendiri.

    Aina~ kamu da ckop dewasa. Suda masok ke tingkatan empat. Lupakan kegagalan masa lalu, buktikan pada masa sekarang. Kejayaan bukan diukur dengan berapa banyak kejayaan yang kamu kecapi, tapi sejauh mana kamu bangkit selepas kegagalan yang kamu alami. Kadang2 kita rasa mak ngn abah tak begitu paham ngn apa yang kita rasai, tapi percaya lah… dorang lebih memahami..mereka yg merancang kewujudan kamu, dan mereka pasti tidak akan mnsia-siakan kamu. jangan guriskan perasaan mereka, supaya suatu hari nnt perasaan kita xkan terguris selamanya.

    Akir~ kita suda besa. Suda masok dua puluhan. Kita nmpak lebih dari apa yg aina dan aida nmpak. Kadang2 kita kabur, tapi jangan kita biarkannye lebih lama.bila bersendirian cuba pikirkan apa yang sebenarnye kita mahukan dan pikirkan apa yg sebenarnye kita perlukan.kita semakin dewasa, begitu juga dengan orang yg menyayangi kita. Ingatlah, mencari diri sendiri lebih susah dari mencari ilmu di univesiti. Kita bukan sekadar mencari diri sendiri tetapi kita mencari kejayaan yang hakiki.

    Ingat pesan abang neh. Abang bukanlah orang terbaik yg perlu korang dengar katanya. tapi, cubalah untuk berfikir sekali dua. Bila abang tengok muka korang sorang2.. abang nmpak diri abang masa lalu. Dan abang xnak biarkan masa lalu itu berulang lagi untuk masa depan orang lain.. (ayat xbole blah)…

    ikhlas dari abang korang..


    3 komen sempoi!:

    fatih said...

    =0...nice!!
    subhanallah...

    p/s : adik2 ingat pesan abang tu ye!!

    Anonymous said...

    gud.....

    farah najwa said...

    wah!!!! abg yg baik!!!

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint