Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

akak cantek la. tapi saya ta berminat dengan apa yang akak jual. tapi kalo akak, saya minat!!

  • Sunday, March 28, 2010
  • tempat: bookfair pwtc
    masa: 3.30 ptg
    hari: khamis

    'adek pelaja ukm ye?'dye tanya.
    'aah..'aku jawab.. aku terus bukak kad matrik yg maseh aku pakai masa kelas tadi.. adeyh.. camne lak lupe nak cabot neh.. bukan segan jadi pelaja ukm, cume xnak ditegur orang yang ske memanipulasi ape yang dye nampak. macam orang yang berada kat depan aku neh..
    'belaja ukm amek kos pe?'
    'erm.. kesihatan..persekitaran' aku jawab dengan nada yang cam nak blah cepat.
    'okeh,, jom duduk sekejap kat ngan akak.. 10 minit je'
    aku berkira-kira nak dok kat situ.. bukan pe, dengan keadaan aku skang neh.. kompem2 la aku tak berminat ngan pe yang dye cuba nak promote tuh...
    tapi, aku layankan aje lah... sian lak...
    dye cube tanyakan soalan yang buat orang panas dlu..
    'adek belaja dalam bahasa pe?'
    'kadang2 bi kdang2 bm' aku jawab
    'adek muet camne?
    'bole la'
    'cuba baca perkataan yang akak tulis neh'
    erk.. terbelit2 lidah aku pronouncekan...
    'salah tu dik..'
    camni la.. adek nak improvekan b.i adek tak??
    'nak' jawab aku..
    'oke.. kalo camtu ape kata...'
    aku terus mencelah..
    'erm.. kak jap ek.. akak nak saya beli barang ni kan??'
    saya xberminat la kak... saya da la xde duet ni.. pastuh note bersepah kat bilik pon saya tak abes baca lagi... saya takot saya akan rugikan duet mak bapak saya je nanti"
    aku cakap dalam nada yang tegas tetapi hormat.. ececehh..
    pastuh dye jawab balik.
    'adek, skang ni kal dapat 4flat pon.. tapi communication adek teruk, orang xlayan tau.. pastuh, adek skang ade jugak mintak duet kat mak ayah kan?'
    aku ngangguk je
    'haa.. so, cuba adek salurkan sket duet adek dalam perkara2 camni.. ada jugak manfaatnye. adek cakap adek takot tak gunakan bende ni bila da beli nanti.. tu la silap kite dik.. kita tak nak beri peluang kat diri sendiri untuk mencuba. kita asyik takot untuk berubah'
    aku maseh ngangguk je.. kang kalo waktu2 camni aku buat lawak mungkin selipa akak tu bole menerjah masok mulut aku.
    'erm.. xpe la kak.. kalo camtu, akak bagi la saya no phone akak bole la saya kontek kalo saya berminat. erkk berminat ngan produk akak tu la.. bukan ngan akak even akak pon bole tahan gak..'
    aku pon blah dan pergi ronda2 kawasan pameran buku yang besar gler tuh.. wohoho..

    sambil2 tuh, aku terpikir gak.. memang ada btol cakap akak tuh.. kenapa kita tak suke bagi diri sendiri peluang untuk berubah kepada sesuatu yang baik.. sebab kita asek selesa dalam keadaan sekarang mungkin. even, kita tahu keadaan selesa ni bole wat kita terlupa....

    0 komen sempoi!:

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint