Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

malaysia ke world cup 2014 di brazil!

  • Wednesday, July 14, 2010
  • Labels: , , , , , , , , , , , , ,
  • salam sejahtera kepada semua pembaca.. heheh.. apa kabar.. harap sihat belaka.. ape yang nak dikatakan hari ini ye.. jom kita bincang pasal patriotisme 2010. haha.. hah.. ape kaitannya? kita cuba kaitkan nye dengan world cup baru-baru neh..

    okeyh. setahu kita lah kan.. semangat patriotik membara masa bila? mestilah masa zaman rakyat negara kita memerdekakan negara dari penjajahan kuasa asing kan.. so, ape2 pon kalo kita tengok memang peperangan membangkitkan nilai patriotisme dalam diri masing2..

    tapi, zaman skarang neh.. malaysia tidak lagi berperang.. sebab da merdeka la kan.. dan semangat patriotik da menurun.. tapi, aku terpikir pulak masa tengok world cup baru2 neh.. sebenarnya world cup tu jugak lah salah satu medan peperangan yang menaikkan semangat patroitisme rakyatnye.. bukan saje pemainnye..

    so, malaysia jugak kalo nak rakyatnya mahu menunjukkan meningkatkan balik semangat patriotik tu aku rase la, malaysia patut melayakkan diri ke piala dunia. walauppon seakan mustahil tapi dengan usaha yang secukupnya.. aku yakin malaysia mampu..hehe.

    satu lagi.. kalau bermain bola sepak dalam world cup dianggap perang.. kita akan nampak siapa yang berjuang untuk negaranya dan sape pulak duri dalam daging dalam negara.. so, sape yang selalu mem'boo'kan negaranya bolehlah dianggap sebagai pengkhianat negara.. hoho.. kasar gler bunyinya.. tapi itu lah realiti.. jika ada orang yang sanggup berjuang tetapi diangkat hanya sewaktu dia menang dan dicela sewaktu kalah alangkah sadisnya pejuang itu.. begitu jugak kepada orang yang kita percaya dia bole memperjuangkan negara tetapi sengaja mensia-siakan so, dia juga pengkhianat negara..




    so korang judge sendiri ape yang aku tulis neh.. aku tak cakap sume ni rasional tetapi kalo ia mampu buat korang berfikir sekejab ape salahnya kita kongsi bersama. selamat malam~


    sedikit selingan cuci mata.. hohoh

    3 komen sempoi!:

    velasrizal said...

    klo dpt pi pn tp jd pasukan belasahan je wat pe kan..

    Pesta Meraikan Kejayaan Spain Julang Piala Dunia 2010

    Fida Husain said...

    salam . kalau mampu , pergi . heheh . tapi tak . mimpi jeh cik fida.

    ape2 jer said...

    aku tggu sgt2 msia dpt masuk WC kalaulah..klh pun x pe at least layak n' bila main tu biar nampak kesungguhan hehe

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint