Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

ipoh dan floranye.. yeah.. henjoy lah ye..

  • Friday, December 10, 2010
  • Labels:
  • cuti-cuti semester yang panjang ni kalo tak wat pape pon rugi gak kan?? so, untuk menghabiskan sisa cuti yang ada...
    jom kita jalan-jalan kat..
    IPOH!!!
    hoyehhh...
     
    bertemankan dua orang member sekolah rendah, wan dan muizz.. kami pon pikir ah mane nak pegi neh..
    so, kitorang pegi ah ke tempat yang xpenah jejak ag..
    even da 21 tahun jadi orang ipoh.. miahaha

    mula2.. kitorang pegi ke taman jepun... miahaha.. name je da ase cam excited... da siap belaja cakap jepun sket2 da neh.. haha.. arigato hait..


     camni ah rupenya taman jepun tuh.. jenuh gak ah mencari minah2 jepun kan.. xde pon.. jawa je banyak.. 
    hadoi... tempatnye oke la buat tenangkan fikiran.. biasa je.. takde la cantik sangat pon..

     da penat berjalan, kitorang lepak dulu makan2 kat nashmir.. restoran mamak.. asenye ni la restoran mamak paling cantik penah tengok la.. sebab siap ada kolam renang, taman yang cantek dan macam2 lagi..
    ni lak sebahagian dari pemandangan kat restoran nashmir tuh.. cantek.. nampak cam perkampungan ayah pin.. miaahahha
      
    seterusnya..........
    taman rekreasi gunung lang..
    cantek woh tempatnye... kalo tak caye bole tengok gambar2 kat bawah nih...
    kena naek bot untuk ke seberang tasek... bayaran rm 3 je..

    perjalanan atas bot yang sekejap je.. dalam 10 minit.. cukup ah nak layan mata...

    kat seberang tasek ada cam taman..dalam taman ada burung unta,,, haha

    pemandangan atas menara neh... 

    sesuai gak untuk amek gambar orang kawen... 

    kat taman gak ada replika rumah2 lama kat perak.. bole masok lak tuh.. kalo ujan ada la tempat nak teduh..

    s
    abes kat taman rekreasi gunung lang, kami gerak ke satu lagi destinasi...
    ke taman seri botani..
    oerall, taman seri botani tempat untuk relaks2 je.. jogging2, dating2..
    beromen tak bole la..



    bole gak kasi ikan makan... 

    bole gak bersenam-senam..
    bak kata pepatah, bersusah-susah dulu pendapatan,
    bersenam-senam kemudian sehat tubuh badan...

    dan kecantikan floranye,, sejuk mata memandang...
    tu je tempat yang kitorang pegi untuk cuti kali ni.. sebab takde masa dah.. kena balik awal untuk praktikal.. 
    ni tempat2 yang tak penah ase nak pegi masa duk kat ipoh ni.. tapi bila da gi, not bad la... bole la nak tenangkan fikiran...

    3 komen sempoi!:

    two beginnings said...

    taman jepun tuyg kat ipoh specialist ke taman DR?

    chaie safri said...

    kat taman dr. kat ipoh specialist pon ada eh? cantek x??

    two beginnings said...

    ada..simpang depan tu..along x pernah pegi..lalu je

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint