Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

fight the fire!!!

  • Thursday, March 26, 2009
  • Labels: ,
  • bebrapa ari yg lpas, kolej aku ade wat fire drill yg sememangnye aku da wat beberapa kali da seumur idop ni.. p, bukan tu yg aku nak uar2 kan kat post kali ni.. fire drill tu watkan aku tringat kesah yg terjadi beberapa taon dlu.. bling~ (teringt kesah lame neh) waktu tu aku ikot abah g berniaga kat taman temara.. ari sabtu kalo xsilap.. so, at the place we're stop, cm bese org berpusu2 membeli ikan n sayoran kat bapak aku.. mesti la kat bapak aku, sebab bapak aku yg jual.. xkan kat pak mail pencen askar kot.. aku cm bese, xtau nak watpe.. bukan malas... p, pelanggan cm xperlukan khidmat aku sebagai assisten abah.. dorg cm da expert gler ngn posisi brg2 dlam van tu. bengang btol..MySpace pe lagi kalo da bengng tu aku pon g kat van tu n cari tempat nak tido.. hakhak.. (alasan tu nak tido).. p, tak sempat aku nak tido.. satu kejadian mengharukan trjadi.. kat simpang depan umah mak cik habsah kangkong tu ade sorg anak dara sunti neh.. bawak moto MySpacen bawak adek beliau yg maseh lagi tadika kot.... huhu.. ttbe.. enjen moto beliau keluar asap.. malas nak pkir negatif.. aku pkir yg mungkin ekzos moto tu pendek sket.. or maybe dye ubah ekzos tu g depan.. n aku secara tenang landing balik kpale ni.. haha..punye la malas...
    beskal pak tam kongkek yg sengaja dibakarnye 24taon lpas
    ttbe, dak tu tongkat moto dye tros meluru kat bapak aku n mintak tolg.. aiseyh.. meleset same skali tanggapan aku td.. tgk kat moto dye da kuar api.. alamak.. bahaye ni... sebagai kadet bomba yg bertauliah selama 5taon yg setiap mggu belaja kawad kaki, aku kne wat sumthing ni.. bapak aku da nak curahkan air rendaman taugeh kat api tu.. tp, aku halang MySpacesebab api bersumberkan petrol xbole jiros ngn air.. hehe.. bapak aku meng'iye'kan penyataan aku tersebot. ttbe jgak abah membuat satu keputusan drastik dgn mengundurkan van kitorg untuk mengelakkan kejadian bruk terjadi.. yela, mane tau moto tu ttbe terbakar n meletop.. mmg sure kitorg pon meletop same.. setiap saat makin merebak api kat moto tu. makin lame, makin ramai org mengurumuni moto tu.. ade yg amek gmbar, tolg pon ramai, tolg tgk r.. aku nak kol bomba.. p, tgk ade sorg brade ni da call dlu.. xpe2.. pastu lak ade la pak cik ni datang bawak fire estanggusyer... p, api berenti jap n kembali marak.. ade sorg brader lagi datang n bawak sebaldi air n jirus... keboooshh... api lagi marak.. dalam ati ni ber'analogue', ha.. aku da ckp td jgn jirus... bomba still xdtg2 lagik.. aku pelik.. MySpacesape yg brader td kol??? sian tgk dak pmpuan tu.. moto dye dari api kecik gler sampai la abes sume moto terbakar.. sume tgk simpati p, tiada sebarang aksi diambil... termasok la aku n bapak aku.. MySpacehaah.. mengeluh btol aku dgn segala yg berlaku.. kalo la aku dapat wat pape td...

    0 komen sempoi!:

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint