Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

saya rase la...

  • Friday, June 5, 2009
  • Labels: ,

  • td tgk tv..



    n


    tgk lagi..



    kat 8tv.. dokumentari..



    xde pape yg besh..



    cme ada satu bende wat aku terpikir sejenak..


    oke..



    sebagai manusia... ada tiga keperluan yg perlu diambil kira...


    pakaian,


    makanan,


    dan tempat tinggal...





    tapi,


    manusia mahu lebih....


    berkehendak..


    lalu, mencari kekayaan...


    bukan tamak...


    tapi,


    percaya bahawa kekayaan dapat membeli kebahagiaan..


    ????


    tanda tanya...


    terlintas satu persoalan...


    kedua2 nya xde dalam keperluan asas manusia..


    neither kebahagiaan nor kekayaan..


    neither juga dapat menjamin salah satunya...


    kebahagiaan menjamin kekayaan?


    kekayaan menjamin kebahagiaan?


    itu da masuk persoalan kedua..


    dan mana yg lebih berjaya?


    yg bahagia atau yg kaya??


    'tentu lah yg kaya dan bahagia'...


    itu ramai org akan jawab...


    betulke?


    cube tgk sekeliling....
    jumpa org cmtu?


    yg kaya, dye bahagia kah??


    yg bahagia?


    dye kaya kah??


    ................bunyik cengkerik....................







    lalu saya selesaikan begini...


    tgk org ini..


    saya rase saya da dpt jwpnnye..
    anda saya xtau la..
    ...............bunyik cengkerik lagi.............

    ------->tiada unsur politik..

    3 komen sempoi!:

    elya~nadia said...

    pnjangnye.. pnat la nk bace..
    heeeee..
    jd anda bgaimne?? xmaw duit??

    little izni said...

    huhu..
    btul la kan..
    erm tp lam keadaan mase kini kan..
    semuenye perlukan duet en safri..
    hehe..

    chaie safri said...

    kepadanya kita berserah dan kepadanya kita memohon perlindungan.

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint