Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

kecantikan seorang perempuan kat mane? kat kecantikan dye ke atau kat kecantikan dye. haa.. tak pahamkan? kna baca la bagi paham.. wahahaha...


Perempuan dan cantek. Sangat sinonim kan? Kenapa perempuan itu sinoni dengan kecantikan? Kerana mereka semua cantek? Atau mereka sume nak jadi cantek? Itu lah satu fitrah seorang perempuan. Mereka sangat cantek dan sangat sukekan kecantikan. Sume perempuan cantekkah? Fizikali, tak sume kan? Tapi, apabila dianugerahkan jantina ‘perempuan’ oleh tuhan, maka walaubagaimana pon rupe parasnye kecantikan itu maseh ada. Dan macam mane korang nak ubah diri korang pon, kecantikan tu maseh ada. Maseh Nampak lagi. So, mungkin ada yang mahu menjadi lelaki dan sume tu sia2 kerana anda sedia cantek sebagai seorang wanita. Penah jumpa sorang amoi yang xberapa nak amoi la jual enset kat low yat dye mungkin mengalami kecelaruan identiti sebab pakaian, tutur kata dan gaya tubuh yang macam seorang laki2.. dada pon ikat bagi xnmpak bonjolan. Tapi, dalam kekasaran yang dye buat2 maseh terserlah kecantikan dye sebagai seorang perempuan. Ada jugak perempuan yang kasar tutur katanya, tau nak mencarut je.. tapi, dalam tutur katanya maseh ada kecantikan walaupon diselangi dengan kata2 yang tidak indah.ada jugak yang terlalu mencari kecantikan dan mencari lagi. Keluarkan segala duet dan tidak kurang juga yang mengurangkan saiz baju untuk Nampak cantek. Juga yang menonjolkan apa yang tidak perlu juga untuk kelihatan cantek.. Begitu lah perempuan, ramai antara mereka yang inginkan kecantikan dan ramai juga yang ingin membuangkan kecantikan mereka. Cume mereka tidak sedar yang mereka suda sangat cantik. Dan semulajadinye cantik. Bila kecantikan itu disalah ertikan, mereka buta tentang kecantikan sendiri sedangkan kecantikan memang milik setiap insan bernama perempuan. Jangan mengubah takdir anda sebagai perempuan kerana anda bila anda buat begitu, anda telah merendahkan nilai diri, apa guna cantek jika tiada nilai. Umpama serpihan kaca dicelahan permata. Nampak cantek tapi tiada nilai.. akhir kata, kecantikan itu hak milik setiap insan yang bernama wanita… kalo laki ngengda nak nmpak cantek sila tawarkan diri anda di lorong haji taib tuh untuk di sontot.. miaahhaha..

5 komen sempoi!:

JMR said...

lelaki pon ada gk yang cantik kan..hahaha

MIRWAN MUHAMMAD said...

kalo saya yg cantik tu mcm yg gambar tengah tengah tu...di suasana petang tu la cantik...

eiy_Da said...

cantik tu subjektif...muke cantik ht tk cantik..ttp gak tk cantek..erkk..hahaha

Cik Biol said...

ye aku cantik kot wakaka :P

cambesje said...

skrg lelaki pown nk cantek jugak~~ haha~

Post a Comment

(c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint