Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

pe pulak kata korang???

okeyh..
kali ni nak mintak sket pendapat korang..
kita..
kan muda2 lagi kan?
umur pon baru 20-an kan??
tengah sttudy mahupon kerja..
so,

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
penah ke korang pikir pasal politik semasa kat mesia neh?
bukan pe beb..
kadang2 kan walau cmne pon kita enjoy ngn hidup kita kan..
kena gak pkir woh..
masa depan negara kita..
bole tak kita menghadapi saat2 gembira macam skg untuk sekurang2nye seploh taon akan datang..
cmne lak ngn anak cucu kita.
tengok kan skg2 sume orang especially yang muda2 ni cam rleks je..
tak nak campur politik2 nih sume..
tapi kita kan bakal pemimpin satu ari nnti..
so,
kadang2 better kita fkirkan jugak..
pasal arena politik kat negara nih..
pikir untuk masa depan
kita jugak nanti..
kalo kita lambat berfikir
kita gak yang rugi nanti..
.
.
.
.
.
.
tak kire la camne pon
ni pandangan aku la..
.
.
.
pandangan korang???

6 komen sempoi!:

shahrinabd said...

aku pon suka nyebok pasal politik. Bole dikatakan sume isu baru aku nak ambik tau. Orang muda memang patut ambik tau pasal politik. Wajib! Ini negara kita. Nanti dah tua apa-apa jadik boleh cite ngan anak cucu

Tak berani je sebab takut kene tangkap.

Ery Farieha said...

btol2
aku sll pk sorg2 je
jrg nak bersuara sgt
mmg btl kte kne pk, sbb nnt kte lak nk memimpin
lg 1, kte sbg rakyat kne undi jgk kan?
so.. pk2 kan lah.heee

Cik Biol said...

aku x cukup pandai nk jd pemimpin

Alynn Notnot said...

saya mentah lg dlm politik ni :(

silencer@chaie said...

shahrin~ betul2.. at least pengetahuan kita pon jadik luas.. n tahu realiti sebenar negara kita..

ery~ xpe la kot ery.. asalkan kita ada pegangan politik sendiri pon da kire ok kan.. mungkin blom lagi tiba masa nak bersuara.

cik biol~ nak jadi pemimpin bukan kna pandai je. nak jadi pemimpin kena jadi penyokong dlu.

alynn~ kita da ckop besar kot untuk tengok politik negara sendiri..

eiy_Da said...

penah gak berfikir pasal politik ni..tp hak nk bersuara tu cam xsampai la plak kan..kang salah cakap der yg kn tangkap..hoho..kiter sebagai rakyat malaysia..kekadang rasa takut nk bersuara pon ada..jux angguk2 yer2 kan aje pe yg berlaku lam politik skang..huhu

Post a Comment

(c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint