Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

kesah si tanggang 2010.


sila klik gambar untuk baca dialog.. tQ

Kuala lumpur 22 feb 2010- sayangkan bini tinggal-tinggalkan, sayangkan anak lelaki sumpahlah beliau menjadi batu.. itulah peribahasa yang paling sesuai difikirkan oleh saya yang tak berapa nak terer bahasa kebangsaan sendiri ini terhadap suatu kejadian yang berlaku di hadapan mata kepala lutut saya sendiri. Jika dahulu tanah melayu terkejut dengan kisah si tanggang yang disumpah menjadi batu, kali ini Malaysia yang aman damai telah dikejutkan dengan kejadian yang hampir sama. Semalam saya dikejutkan dengan kehadiran dua lelaki yang masing2 telah disumpah seranah menjadi seketul emas dan juga seketul batu berlumut. Ibu mangsa yang juga dikatakan dalang penyumpahan tersebut telah kecewa dan melarikan diri kerana melihat sikap anak2 lelaki mereka yang sangatlah malas dan tahu tidur dan makan saje dirumah.. tidak ckop dengan itu, mereka ditinggalkan dihadapan mcD bukit bintang dimana disitu jugak tempat kawan saya disaman motosikalnye. tetapi saya juga kesal denagnibu mangsa kerana mengapa beliau tidak saje pajak anak emas beliau ke kedai pajak yang terdekat.. Saya yang kesal dengan dengan tindak tanduk kedua2 mangsa dan ibu mangsa tersebut telah mengambil keputusan untuk mengambil sekeping dua gambar kenang-kenangan bersama mereka lalu meninggalkan mereka tanpa sebarang bayaran. Sekian berita terbaek!! dari saya, kita kembali ke seri pentas yoh.. cekidaud!!

12 komen sempoi!:

joegrimjow said...

aiyok
dialog xjelas

silencer@chaie said...

tu la pasal..
xpe.. buat aje dialog sendirk..
miahaha

Cik Biol said...

ni apek yg masuk ac disini tu ke

rossoneri said...

hahah nice...

farah najwa said...

hahahaha...ko pun dah ikut sengal mcm nas ke dol?? hahahahaha...siyes hangat gle cte nih!

maisyara Pot! Pot! said...

dialog sgt sengal yooo.. ngee^^

stuju mamat pkai spek tu ckp.. law jual yg emas, kayo den! xD

q-nizam said...

hahah..mmg seronok..nasib diorang xgaduh..kalau gaduh susah cite 2..mane dtg org lumut 2?.xpenah tgok pon..yg org emas tu slalu lar jgak

silencer@chaie said...

cik biol~ ntah la cik biol oi.. mungkin la kot.. ngee~~

najwa~ne de sengal.. haha

pot2~aku la tuh yg pakai spek tuh.. hee..

nizam~ baru kena sumpah kot yg lumut tuh.. haha

deqyalalink said...

kau pun ade gaye nak kene sumpah gaakkk wooo...
aku dah jumpe tige adek beradek neh.. lagi satu uncle silverr..

aku zaty said...

hahaha..
mengong tol laa..=p

silencer@chaie said...

leyha~ yang silver g tandas kot.. hahak

zaty~ sape mengong?? aku ke?? miahaha

deqyalalink said...

pastu kau tak join? :p

Post a Comment

(c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint