Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

episod terakhir cerita doraemon??



sape yang tak kenal menatang biru kepala bulat dan besar ni kan? terutamanya yang seusia dengan aku.. lebih manis lagi bole dikatakan kita membesar bersama-sama watak kartun ni.. mungkin kita juga pernah berazam menjadi sperti nobita yang mempunyai doraemon untuk memudahkan kerja seharian..


tapi, korang penah terfikir tak, perjalanan kartun doraemon ini jugak ada penamatnya sebagaimana tamatnya zaman kanak-kanak kita.. so, jom tengok penamat bagi sebuah animasi yang pernah menjadi idola kita masa kita maseh berhingus dulu.. yeah!!

final episod of doraemon..






















amacam?? penah terpikir tak camni endingnye pengembaraan siri doraemon bersama sebahagian zaman kanak-kanak kita...

6 komen sempoi!:

misyamissyou said...

sungguh xpenah pn terpikir...hua..sedey plak..nobita2..ishh2..thanks for sharing this

chaie safri said...

welkam.. hehe.. da abes da zaman doraemon kita~

farah najwa said...

sedey!!!!!!!!!!! saya syg doraemon!

miszati said...

sedih..luckily hepy ending.:)

fairuz said...

he finally became sumeone just to meet up with doraemon again? and turned back time all over again. So that he can...what??? Make his doraemon drag him to do his homeworks once again?

See his bearded face by the end of the story? wouldn't he have changed long before that to realize that he doesn't need to play with his doraemon anymore? What does he prioritized? his current life with wife and jobs..or being with the doraemon?

The initiative to repair Doraemon's batery wud be fine, but he didn't hv to turn back time and become a child again.. see that he will change the history, having doraemon as a guidance and remain as a lazy boy everyone once knew.

Treasure life for what you've achieved, not for what you've been missing.

chaie safri said...

fairuz~ itu la watak nobita dalam cte doraemon tu. kalo dye xkembali ke masa lampau, cte doraemon xsemenarik yang kita kita tengok. hehe

Post a Comment

(c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint