Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

bertudung dan tidak bertudung.. adakah mereka darjat mereka sama? wajarkah orang yang tak bertudung dianggap tidak baek? orang bertudung sumenye baek?

  • Monday, March 1, 2010
  • haa..
    ape kata korang??











    p/s: aku xtau da mane satu tajuk mane satu entry neh.. huahuahua..

    12 komen sempoi!:

    fitri oh fitri said...

    darjat adalah sama; muslimah. tp, dua2 ade pros and cons. women with tudung, shall never been expected to have sex in public just like previous years spreaded vids. they are the same.



    http://fitridzulkifli.blogspot.com

    Aini said...

    Sangat tidak menyenangkan tajuk entri ini. Sekian.

    butangbiru said...

    aku paling tak suka ayat 'saya tak bersedia nak bertudung'

    silencer@chaie said...

    fitri~ ye ke?

    aini~ nape ek tajuk entry ni tak menyenangkan??

    butang biru~ tu ayat artis kan?? oppss..

    yangyuyu said...

    bertudung - menutup aurat, dituntut dlm agama...wajib perempuan menutup aurat nya

    baik dgn tak baik, itu perkara no 2..

    Allah suruh kita solat, ada yg solat ada yg tak solat...

    Allah suruh kita tutup aurat, ada yg tutup ada yg tidak...

    jadi lu fikir la sendirik...

    .khai. @ drcomot said...

    tau xpe.
    ada sesetengah individu ckp "hidayah tak sampai lagi"
    hidayah tak datang bergolek. kita sendiri kena carik.

    apa2pon 1st impression sangat penting. bertudung @ tak bertudung tu akan mengubah 1st impresion aku.

    baik ke tak belakang cerita. fullstop.

    Cik Biol said...

    yg bertudung tu bagus la dia tutup aurat..yg penting dia dah buat yg wajib..baik ke x bkn kite tentukan..yg tak pakai tudung tu pulak..mgkn tang tu dia belum terbuka hati tuk buat..tp one day klu tuhan tu nk bukak pintu hati dia mgkn dia boleh gak jd lebih baik dr yg bertudung sblmnya..dan tak mustahil gak yg bertudung tu pun boleh bukak tudung semula..semuanya terpulang pd individu itu sendiri nk pk baik dn buruk..as manusia x payah la nk hukum org lain sblm muhasabah diri sendiri tu je..bg aku la..

    Ery Farieha said...

    jujur pd diri sendri
    sng cite
    hehehehe.

    eiy_Da said...

    yang bertudung tu..da dorang tau kewajipan seorang muslimah ialah menutup aurat....tak semua yg tak bertudung teruk dan yang bertudung tu baik..hehe..terpulang pada hati masing2..

    Frodo Baggins said...

    bertudung ... dah tunaikan satu kewajipan yg dituntut. darjat, amal ibadat ~~ yg di atas tentukan


    >>___<<

    Aus MeLankoLik said...

    mane2 je..
    yang penting hati mesti baik..
    hahaha..

    Cik Guli said...

    nak komen sket. hehehee. pernah terbaca dalam satu artikel section agama dalam suratkhabr.

    ustaz tu cakap,
    yang bertudung tu kita tak tahu dan takleh tentukan dya baik atau tak baik.

    tapi yang tak bertudung tu, dah nampak azabnya selagi dia bukak aurat.

    wallahualam. ;)

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 chaie safri. Blogger template by Bloggermint